מוכנים לצאת יחד למסע קצרצר? רגע לפני שאנחנו צוללים לסוגיית האסטרטגיה השיווקית, דמיינו שהחלטתם לצאת למסלול הליכה רגלי בטבע! אנחנו מנחשים כי לפני שתגיעו אל היעד, תעיינו במפה בכדי לתכנן לעצמכם את המסלול הרלוונטי לכם (מסלול מעגלי, מסלול של שעה, שעתיים וכך הלאה). ללא תכנון מקדים, את עלולים למצוא עצמכם מסתובבים סביב עצמכם, לצעוד בכיוון הנגדי, לסבול מתשישות ולבסוף גם לא להגיע ליעד. ואיך כל ההקדמה הזו קשורה לאסטרטגיה שיווקית בדיגיטל? פרסום בדיגיטל ללא שרטוט מסלול (מטרות ודרכי פעולה), עלול להוביל אתכם להפסדים כספיים, איבוד לקוחות ואפילו פגיעה במוניטין.
לעתים, אנו נשאלים ע"י לקוחות: "מוכרחים להתעכב על בניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל? אני כבר רוצה לצאת לדרך!". מובן לנו כי השאלה הזו נשאלת בתום, אך באותה הנשימה אנו מדגישים כי ללא אסטרטגיה – תוכנית פעולה מפורטת שמסלולה ידוע מראש, לא ניתן לצאת לדרך.
בניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל – איך מתחילים?
גיבוש האסטרטגיה מתחיל בשאלה הפשוטה: "מהי מטרת העל שלכם?". בהתאם לתשובתם, תבוסס האסטרטגיה שהיא סך הפעולות שיש לבצע על מנת לכבוש את המטרה. לדוגמא: נניח וברצונכם להגדיל את המכירות שלכם ב-X שקלים ברבעון הקרוב. האסטרטגיה – תוכנית הפעולה שתכליתה להגדיל את המכירות שלכם, תוכל לכלול קידום אורגני וממומן ברשתות החברות, יצירת שיתופי פעולה, קידום האתר בגוגל וכן הלאה.
גיבוש האסטרטגיה מותנה בהכרח ביעד/יעדים ברורים שיש לכם. לעתים, ישנם בעלי עסקים שלא יודעים להגדיר בבירור מהי מטרתם ("אני רוצה להצליח. יותר מזה אני לא יודע להגיד"), וכאן אנחנו נכנסים תמונה. באמצעות אפיון מעמיק שלאורכו אנו נלמד את העסק, נוכל לסייע בהגדרת מטרות ריאליות שניתן יהיה לכבוש באמצעות שיווק בדיגיטל.
אז מה כוללת תוכנית הפעולה – אסטרטגיה שיווקית?
האסטרטגיה לשיווק בדיגיטל (או אם תרצו: תוכנית הפעולה), תכלול בין היתר התייחסות לדברים הבאים:
- הפעולות שיש לבצע לטובת כיבוש המטרות
- המשאבים שיש להשקיע (זמן, כסף, כוח אדם)
- הפלטפורמות בהן ראוי לפרסם (אינסטגרם / פייסבוק / יוטיוב / גוגל)
- תדירות הפרסום הנכונה, תוך התחשבות במשאבים העומדים לרשותכם
- האם נכון ו"אסטרטגי" להגיב למתחרים ועוד…
"בכל כמה זמן עליי לחדש אסטרטגיה שיווקית?"
זו שאלה מצוינת! העסק מטבעו דינמי, וכך גם הענף אליו אתם משויכים. המשמעות היא שעליכם להגיב לאותם השינויים עם הגדרת מטרות חדשות ורלוונטיות. לעתים, המטרה שהוגדרה לפני חצי שנה לדוגמא, נותרת רלוונטית ("למכור ב-X שקלים גם ברבעון הבא). עם זאת, לעתים המטרות משתנות. בעת שהמטרה משתנה, האסטרטגיה בהכרח צריכה להשתנות.
לשם המחשת הרעיון, נסו לחשוב על תהליך ירידה במשקל: ברור כי תחילה נכתב תפריט (אסטרטגיה) שבאמצעותו ניתן לשרוף שומנים ולרדת במשקל. עם ההגעה למשקל היעד, מוגדרת מטרה חדשה – לשמור על המשקל. בהתאם, נכתב תפריט חדש (אסטרטגיה חדשה). כך בדיוק עם בניית אסטרטגיה שיווקית בדיגיטל שיש להתאימה למטרותיכם החדשות.
לפרטים נוספים אודות חבילות שיווק דיגיטלי של Trapick, מוזמנים לבקר בעמוד המחירון שלנו או להמשיך בשיחת ייעוץ ללא עלות על ידי לחיצה על הכפתור המתאים.