התוכן הוא המלך.
אם הגעתם לכאן, ודאי שמעתם את המשפט הנ"ל לפחות פעם או פעמיים בחייכם. גם אתם תהיתם לעצמכם, רגע .. אם התוכן הוא המלך, אז מי לעזאזל היא המלכה ?!
אז האמת שמלכה עדיין אין.
מסתבר שהתוכן הוא רווק הולל בתקופת השיא של חייו! ממש רוקסטאר שברגע שעולה על הבמה, אור הזרקורים מופנה כלפיו.
אחרי שבעזרת משל קצרצר קיבלתם קצת רקע על תוכן מה הוא, אפשר להגיד בשפה הכי פשוטה וישירה שיש – התוכן הוא ה כ ל.
אוקיי, סקרנת אותי, נראה שיש כאן עולם ומלואו שנקרא תוכן. אבל מה באמת כל-כך חשוב בו?
תחשבו על זה – החברים שלכם, המכרים שלכם והכי חשוב – הלקוחות שלכם מוצפים במידע כל הזמן.
זה פשוט תוקף אותנו מכל הכיוונים!
מהמחשב שלנו, מהסמארטפון, פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, יוטיוב ועוד פעם פייסבוק. הפרסומות מגיעות מכל כיוון אפשרי!
אפילו מספר הטלפון שלנו הפך פחות אישי ואנחנו מקבלים הודעות SMS ופרסומות מהבוקר עד הלילה!
כולם רוצים שנקשיב להם, כולם מחפשים את תשומת הלב שלנו – כולם רוצים למכור לנו.
אז לאן בעצם אנחנו חותרים ? (תודו שזה מה ששאלתם את עצמכם).
כידוע לכם, היום קיים היצע רחב בכל תחום בשוק. אם לא נשתמש באמצעים הטובים ביותר על מנת לעניין את הלקוח ולתת לו ערך, לא נפיק את המירב מהפעילות השיווקית שלנו.
תוכן טוב ואיכותי זה שם המשחק. לדוגמא, כשמדברים על קידום העסק שלך שלכם ברשת, התוכן הוא מן פטיש פלדה מיוחד ובעצם היחידי שיכול לשבור את החומה המוגזמת הזאת שמקיפה את הלקוחות הפוטנציאלים שלכם מכל עבר, לגרום להם להקשיב לכם, לשים לב אליכם ולא למתחרים שלכם.
למה שם המשחק אתם שואלים את עצמכם ?
אוקי, לשם הדוגמא בואו ניקח את פייסבוק. הפיד מוצף בתוכן כרגיל, אנשים מעלים, משתפים, מגיבים ומתייגים זה את זה. אנחנו נחשפים לכמות אדירה של מידע כך שהרוב המוחלט של האנשים לא באמת קורא את הכל. אבל …
אם מדובר בתוכן איכותי שיוצר גירוי הגורם לאותו גולש פייסבוק שמטייל להנאתו בפיד להתעניין, תפסנו אותו!
כן, הבנתם נכון, כתיבת תוכן איכותי ומעניין פונה ישירות לקהל הפוטנציאלי שלכם, הוא מסקרן אותם, הוא גורם להם לעצור, לבחון ולהביע עניין במה שיש לכם להציע.
נשמע טוב אה ?
טוב האמת, שזה בדיוק מה שזה זה, זה פשוט מדהים .
ברגע שהצלחתם לעניין את הקוראים, הצלחתם לסחוף אותם, לגרום להם לשמוע את הסיפור שלכם ואת מה שאתם מציעים, גרמתם להם לזמזם את הסלוגן, לשלוח לחבר שיראה איזה מגניב הפוסט שלכם, איזה שימושי המוצר או השירות שלכם, כאן אנחנו יודעים שהמשימה השולמה.
אוקי זה נשמע מעניין …
כשזה יקרה, באופן אוטומטי תסומנו על ידם כמביני עניין וברגע שתגיע אליהם הצעה רלוונטית מכם, גדל משמעותית הסיכוי שהם יקחו אותה.
"שיווק באמצעות תוכן הוא השיווק היחיד שנותר לנו"
-סט' גודין-
טוב אז זה הרגע להיות קלישאתיים ולשאול אתכם אם הידעתם?
אז הידעתם?
ב7 השנים האחרונות, נמדד גידול של פי 10 בקניות ברשת בקרב הצרכנים הישראלים !
תבינו, בדור שבו אנו נמצאים עסקים פועלים בצורה קצת אחרת מהצורה שבה היו פועלים פעם, בלשון המעטה. הקלפים נטרפו !
מה באמת קרה ?
מהפכת האינטרנט.
העידן הדיגיטלי גרם למצב שכל עסק חייב לקדם את האתר שלו ואת הדפים העסקיים שלו על מנת לקבל טיפה של תשומת לב מהלקוח. ואם התוכן שלכם יהיה מצוין, יש סיכוי שישפכו עליכם את כל הבקבוק.
הצרכן נמצא רוב היום בדיגיטל, החל משעות הבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה. ועם כל התחרות הקיימת בשוק – אין חשוב יותר מלתת לו תוכן טוב ואיכותי (הפטיש שלנו, זוכרים?). תוכן שיטוס כמו מטוס קרב בשיא המהירות היישר לתוך התת מודע שלו.
והחדשות הטובות הוא שהכרטיס למשחק "התוכן הטוב ביותר" נמצא בידיים שלכם.
רק טקסט באמת מעניין יגרום ללקוח שלכם לקרוא מפסקה לפסקה ובסוף גם להפוך מלקוח מתעניין ללקוח משלם, פעם אחר פעם.
מכירים את זה שאתם נכנסים לבית מלון ויש לכם את ההרגשה הכיפית הזאת שאתם מקבלים חיוך מכל עבר? עוזרים לכם, אדיבים כלפיכם ודואגים לחוויית הבילוי שלכם.
בדיוק כך הוא התוכן האיכותי. הוא מתמקד בצרכים של הלקוח, עוטף אותו בחום, נותן לו ערך ומסייע לו בהחלטה על רכישת המוצר או השירות בו הוא מתעניין.
לסיכום,
כמו שכבר הצלחתם להבין – התוכן הוא הדבר החשוב ביותר בשיווק. לכן יש להקפיד על היותו טוב ואיכותי מספיק בשביל למשוך את תשומת הלב של הלקוח! חשוב לגרום לו להיות חלק ממכם, מקהל הלקוחות שלכם שעם הדרך הנכונה, רק ילך ויתעצם.
וחוץ מזה, מלך תמיד נשאר מלך. רק תוודאו שהוא לא עירום 😉